3 Tips bij langzaam (of geen) internet

Last van langzaam internet? Het kan voorkomen dat uw internet het niet of nauwelijks doet. Netflix loopt vast, Facebook laadt niet goed en als u even snel wat wilt opzoeken lukt dat ook niet; erg vervelend!

Maar geen nood! Dit is een veel voorkomend probleem waarbij een ‘quickfix’ vaak voldoende is. Hieronder vast een paar tips die mogelijk je probleem kunnen verhelpen.

Het kan bijvoorbeeld zijn dat het modem of de router herstart moet worden. Het modem is het kastje van uw provider (Ziggo, KPN, etc.) waar uw internet, telefoon en televisie binnenkomen. De router zit meestal aan het modem en verzorgt een draadloos internet signaal. Tegenwoordig komt het vaak voor dat de router bij het modem is ingebouwd. 

Herstart uw modem / router

Trek eerst de stekker uit het modem en de router. Wacht ongeveer 1 minuut en doe dan de stekker er weer in. Het kan een paar minuten duren voordat het modem/de router weer is opgestart. Hopelijk is uw internet nu weer terug! 

Zitten alle kabels nog vast?

Controleer of alle kabels nog goed in de router en het modem zijn aangesloten. Let op: als de lampjes knipperen betekent dit dat de kabels goed zijn aangesloten.

Meest recente modem in huis?

Uw provider brengt regelmatig een nieuwe versie van het modem uit. Het kan zijn dat dit invloed heeft op uw verbinding, zeker als u al enige tijd geen nieuwe heeft geïnstalleerd. Informeer bij uw provider of dit het geval is.

Komt u er na deze stappen nog niet uit? Neem dan gerust contact met ons op via onderstaand contactformulier, of chat simpelweg live met een medewerker middels het chatvenster rechts.
Wij helpen u graag verder!

contact

Schakel direct de Computerbrigade in via e-mail of telefoon. Of nog beter: stuur een berichtje via onze site!